Terug naar inhoudsopgave

Hoe maak ik gebruikers en gebruikergroepen aan

Dit onderwerp omschrijft hoe u gebruikers en gebruikersgroepen kunt aanmaken en vervolgens daar (toegangs) rechten aan verleent.

Ga naar Instellingen

  1. Kies in het menu, de categorie: Beheer
  2. Kies daarna de knop: Instellingen

Ga naar Gebruikers Instellingen

  1. Ga naar het tabblad: Gebruikers Instellingen

Overzicht van Gebruikers en Gebruikersgroepen

U komt nu terecht in het overzicht van alle gebruikers en gebruikers groepen.

  1. In deze lijst vindt u alle gebruikersgroepen.
  2. In deze lijst vindt u alle gebruikers, die aan een Gebruikersgroep zijn gekoppeld
  3. In deze lijst vindt u alle inactieve gebruikers
  4. Via deze knop, maakt u een nieuwe Gebruikersgroep aan
  5. Via deze knop maakt u een nieuwe Gebruiker aan
  6. In dit veld, kunt u de Gebruikersgroep een GroepNaam geven
  7. Via deze vinklijst, geeft u de Gebruikersgroep wel of niet Toegang tot de beschikbare modules
  8. Via deze vinklijst, geeft u de Gebruikersgroep wel of niet rechten om records te Maken
  9. Via deze vinklijst, geeft u de Gebruikersgroep wel of niet rechten om records te Wissen
  10. Via deze vinklijst, geeft u de Gebruikersgroep wel of niet rechten om records te Wijzigen
  11. Via deze vinklijst, geeft u de Gebruikersgroep wel of niet rechten om records te Afdrukken
  12. Via deze vinklijst, geeft u de Gebruikersgroep wel of niet rechten om Waardelijsten, te kunnen aanpassen
  13. Via deze vinklijst, geeft u de Gebruikersgroep wel of niet rechten om de Lijst weergave te bezichtingen
  14. Via deze corresponderende knoppen, vinkt u een hele rij, in 1x aan
  15. Dit is de vinklijst, om verschillende rechten (zie 7 t/m13) toe te kennen, aan elke module.
  16. Een Gebruiker de-activeren (u kunt later altijd weer een gebruiker activeren)
  17. Een Gebruikersgroep de-activeren.

Een nieuwe Gebruiker aanmaken

  1. Druk op de knop, om een nieuwe gebruiker aan te maken

Invullen van verdere gegevens van een Gebruiker

  1. Elke gebruiker, krijgt automatisch een (intern) nummer
  2. Vul hier de Voornaam in
  3. Vul hier de Achternaam in
  4. Vul hier het emailadres in
  5. Vul hier de Functie van de gebruiker in
  6. DirectManager, geeft hier automatisch een verkorte naam, deze is wijzigbaar. Deze verkorte naam wordt veel gebruikt in lijstweergaves
  7. Vul hier de Inlognaam/gebruikersnaam in
  8. Vul hier het wachtwoord van de gebruiker in
  9. Kies hier in aan welke Gebruikersgroep, deze Gebruiker is gekoppeld
  10. Stel hierin, of de Gebruiker, wel of niet Actief is.
  11. Geeft de Gebruiker een kleur. (deze kleur wordt gebruikt in de Agenda)
  12. Tabblad: Agenda Instellingen (in dit tabblad, geeft u andere gebruikers, rechten, om deze Agenda te kunnen bekijken, wijzigen, te wissen
  13. Kies in de linkerlijst een gebruiker en druk op deze knop, om een gebruikersrecht te verlenen aan de gekozen gebruiker
  14. Hiermee vinkt u aan, of de gekozen Gebruiker, wel of niet Toegang heeft tot deze Agenda
  15. Hiermee vinkt u aan, of de gekozen Gebruiker, wel of niet Activiteiten in deze Agenda mag Wijzigen
  16. HIermee vinkt u aan, of de gekozen Gebruiker, wel of niet Activiteiten mag Wissen in deze Agenda
  17. Hier kunt eventueel een foto uploaden van de Gebruiker